איך זה עובד?

תקועים בפקקים יום אחרי יום? במקום לעמוד בפקקים – תעשו את זה חכם!

מצטרפים לפרויקט "דרך ערך", הפרויקט הלאומי של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון להפחתת העומס בכבישים. מפחיתים את הנסיעות ברכב הפרטי בשעות העומס ואזורי העומס, לוקחים אמצעי תחבורה חלופיים לעבודה, יוצרים ביחד תרבות תחבורה חדשה, ויכולים להרוויח עד 2,000 ש"ח בשנה!

מי יכול להצטרף?

כל מי שנוהג ברכב שבבעלותו או מי שנוהג ברכב דרך ליסינג פרטי, או רכב ממקום העבודה – יכול להצטרף לפרויקט ולפי מכסה של אזורי המגורים. הפרויקט ארצי ומחפשים משתתפים מכל רחבי הארץ.

כיצד מחושב התגמול?

התקציב בדרך ערך מחושב באופן יחסי לפי מועד חידוש רישיון הרכב שלכם. בנוסף אנחנו מבינים שלוקח זמן לשנות הרגלים ולכן נותנים ׳כרית ביטחון׳ כתוספת על חשבוננו שאפשר ׳לשרוף׳ לפני שהתקציב שלכם מתחיל לרדת. כשיגיע מועד חידוש רישיון הרכב שלכם תקבלו את יתרת התקציב שלכם ישירות לחשבון הבנק (עד 2,000 ₪ בשנה!).

מה יוצא לי מזה?

פחות עמידה בפקקים – יותר זמן פנוי.

פחות שימוש ברכב – הרבה יותר כסף לעצמי (בלאי, דלק, ביטוח תקלות ותאונות).

תרומה גדולה לסביבה – אני מלך.

תגמול שווה מאוד – עד 2,000 ש"ח בשנה!

רגע, אבל איך בדיוק מרוויחים?

המטרה המרכזית של דרך ערך היא להקטין את העומס בכבישים.

יש 4 מרכיבים לעומס שאפשר להשפיע עליהם:

  1. אזורי עומס: אנו עושים אבחנה בין אזורים עמוסים יותר מאחרים ולכן נסיעה באזורים שהם מטרופולין בשעות העומס והשפל תגרום לכם להפסיד כסף. חשוב לשים לב כי גם נסיעה בשולי מטרופולין בשעות עומס תגרום להפסד כסף – אבל פחות. נסיעה באזורים פנויים תשמור על התקציב במלואו. ראו מפה למטה.
  2. שעות עומס: השעות בהן נוסעים לעבודה והשעות בהן חוזרים ממנה ידועות וחוזרות על עצמן. על ידי הקדמה או איחור של היציאה לדרך, לפני או אחרי הפקקים בתחילת ובסוף היום – תוכלו להקל על העומס בכביש ולשמור על התקציב שלכם במלואו.
  3. הקטנת כמות כלי הרכב בכביש: העומס בכבישים יקטן אם יהיו פחות רכבים על הכביש. איך עושים את זה? נוסעים עם חברים ואוספים אנשים בדרך (קארפול) ומשתמשים בתחבורה ציבורית. נוסעים בתחבורה ציבורית ומקבלים הנחה של עד 50%, לפי תקרת תקציב עד 6 ₪ לנסיעה, לא יותר מ 60 ₪ בחודש.
  4. נסיעה של ארבעת הק״מ הראשונים: לא תוריד מהתקציב שלכם בתנאי שלאחר הנסיעה הזו הרכב עמד 3 שעות. הרעיון הוא שיש תנועות קטנות ופונקציונאליות כמו לנסוע לחניון הרכבת או חניון מחוץ לעיר שאין דרך להימנע מהן ולכן לא תהיה להן השפעה על התקציב שלכם. בסוף כל יום תקבלו החזר כספי על ארבעת הק״מ הראשונים.

הבנתי, ואיך מפסידים כסף?

אם לא משנים הרגלים וממשיכים לנהוג ברכב לעבודה סביר להניח שבסוף התקופה לא יישאר לכם כסף במענק.

החישוב עובד כך:

  • נסיעה בשעות השיא (6:45-9:30, 15:30-18:30) בין אם זה יהיה במטרופולין או בשולי מטרופולין:

נסיעה במטרופולין – הפסד של 1.5 ₪ לק"מ מהתקציב.

נסיעה בשולי המטרופולין – הפסד של 0.3 ₪ לק"מ מהתקציב.

נסיעה בשעות השפל במטרופולין (9:30-15:30, 18:30-20:00) – הפסד של 0.1 ₪ לכל ק"מ מהתקציב.

** ניתן גם לצפות בטבלה המצורפת מטה.

 

מטרופולין – כולל את הערים הבאות: כפר סבא, רעננה, הרצליה, רמת השרון, פתח תקווה, ראשון לציון, חולון, בת ים, אור יהודה, יהוד, אזור, גני תקווה, קריית אונו, בני ברק, תל אביב, נשר, חיפה, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית ים קריית מוצקין, ירושלים, מבשרת ציון, באר שבע.

שולי מטרופולין – כולל את הערים הבאות: אשדוד, גן יבנה, גדרה, יבנה, רמלה, לוד, מודיעין מכבים רעות, מודיעין עלית, שוהם, אלעד, ראש העין, כפר קאסם, טייבה, טירה, קלנסאוה, נתניה, כפר יונה, פרדס חנה – כרכור, זכרון, גאסר'אזרקה, באקה אל גרבייה, כפר קרע, יוקנעם, דלית אל כרמל, טירת כרמל, קריית טבעון, כפר כנא, נצרת עלית, שפרעם, סחנין, כרמיאל, נהריה, גבעת זאב, מעלה אדומים.

פריפריה – כל הערים שאינן מוגדרות כערי מטרופולין או שולי מטרופולין.

*עלות הנסיעה לק"מ היא לרכב בדרגת זיהום בינונית